CANTATE JOB

Cantate Job is een cantate voor jongens- en meisjesstemmen die wordt uitgebracht op cd/spotify door stichting Boom Boom Heart ism stichting Ecovata. Het stuk wordt geschreven en gecomponeerd door Stijn van der Loo en opgenomen/uitgevoerd door top-musici, aangevuld met stemmen uit de Black Gospel Community.

Het project CANTATE JOB gaat in op een actuele maatschappelijke vraag: hebben we "recht" op geluk? Is tegenslag onze eigen "schuld"? Het tijdperk van "maakbaarheid van de samenleving" en van "individualisme" lijkt op zijn eind te lopen. Geïnspireerd op het boek JOB van Joseph Roth en geënt op het boek Job uit het Oude Testament geeft JOB ons een inkijk in onze zwaarste menselijke opdracht: ons lot te aanvaarden zonder de zin ervan te kunnen begrijpen.

Cantate Job wordt mede mogelijk gemaakt door de Vermeulen Brauckman Stichting

Samen kunnen we iets geweldigs creëren

Heeft u een bijzonder project in gedachten? Laten we samenwerken om iets unieks te realiseren.

Het verhaal van Job in deze tijd. Over tegenslag en vertrouwen, over aanvaarding van het leven tegenover 'maakbaarheid'