DE STREEK

DE STREEK I - 17 juni 2023

DE STREEK is een initiatief van Stichting Boom Boom Heart, waarbij vijf nieuwe composities voor strijkkwartet worden gecomponeerd door verschillende componisten, gebaseerd op volksmuziek uit de streek. De Eerste editie van DE STREEK had zijn première in Brabant op de Dag van de Componist in 2023 (de tweede zaterdag van juni) in een uitverkochte Hasseltse Kapel en had naast de nieuwe composities van Aart Strootman, Jacques Palincx, Anthony Fiumara, Amin Ebrahimi en Stijn van der Loo ook muziek van Cage, Glass, Haydn en Ives. Daarbij werden twee speciaal voor de gelegenheid gearrangeerde volksliederen gezongen door zangeres Claire Porter, begeleid door het strijkkwartet.

Het strijkkwartet werd gevormd door strijkers van het Ives Ensemble: Emma Breedveld, Josje Ter Haar, Heleen Hulst en Job Ter Haar. Presentatie was in handen van Tijmen Wehlburg.

DE STREEK I werd mede ondersteund door het Prins Bernhard Cultuurfonds, Erfgoed.nu, Investeringsfonds Muziek, Geertruidskerk Geertruidenberg, Jheronimus Bosch Art Center en Voordekunst crowdfunding

DE STREEK II - juni 2025

In 2025 zal DE STREEK  editie II hebben, op de tweede zaterdag in juni.

Informatie volgt...

DE STREEK II wordt mede ondersteund door het Cultuurfonds

Samen kunnen we iets geweldigs creëren

Heeft u een creatief project in gedachten? Laten we samenwerken om iets unieks te realiseren.

Nieuwgecomponeerde muziek, gebaseerd op volksmuziek uit de streek